HOME DESPRE PNVV MEMBRI PRESA LEGISLATIE RETEAUA NATIONALA PNVV PUBLICITATE LINKURI INFORMATII UTILE INSCRIERE CONTACT
 
 
 
ULTIMELE NOUTATI
PRESA - PRESA
 
ZIUA NATIONALA A ROMANIEI LA COMISIA UNIUNII EUROPENE
Patronatul National al Viei si Vinului si ROMALIMENTA au reunit producatori de vinuri, mezeluri si branzeturi romanesti in cadrul evenimentului organizat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale sub Patronajul Comisarului european Dacian CIOLOS, la sediul Comisiei UE, in data de 28 noiembrie.

Vin Romania
Gala Vinului
Festivinum
Razboiul Supermarketurilor
Infoaliment
STIRI

STAREA VINULUI ROMANESC
Anul acesta Romania va avea record al ultimilor 3 ani din punct de vedere al productiei de struguri si de vin.
Doua sunt principalele motive care conduc la aceasta concluzie: intrarea pe rod a noilor suprafete cultivate cu vita de vie ca urmare a investitiilor realizate prin SAPARD si Programul National Suport pentru Sectorul Vitivinicol 2008 � 2013 (cca. 30.000 de hectare) si precipitatiile bogate din parcursul acestui an (cca. 15% mai mult decat anul precedent).

<< inapoi

separatorPiata bauturilor alcoolice s-a diluat cu 200 de milioane de euroseparator
separator

In asteptarea cresterii puterii de cumparare a romanilor, producatorii si distribuitorii vad in stagnarea vanzarilor un scenariu optimist

Bauturile alcoolice se numara printre bunurile de consum cu cele mai mari scaderi ale vanzarilor, in urma reducerii puterii de cumparare. Daca unii producatori considerau ca 2009 a fost un an prost, 2010 le-a adus vesti si mai rele, scaderea consumului in urma masurilor luate de Guvern avand un efect puternic asupra vanzarilor, care se va repercuta inclusiv in 2011. Valoarea totala a pietei bauturilor alcoolice a scazut cu mai mult de 10%, ajungand la circa doua miliarde de euro.

Piata bunurilor de larg consum s-a redus in pri­mele opt luni ale acestui an cu 7%, dupa ce vanza­rile s-au diminuat deja cu acelasi procent in 2009 fata de 2008, po­trivit datelor firmei de cercetare MEMRB. Bau­tu­rile au performat insa si mai prost decat piata pe ansamblu, vanzarile din magazine sca­zand anul acesta cu 9% in func­tie de valoare si cu 12% in volum.
Noile conditii economice au schimbat radical si comportamentul cumparatorilor, romanii in­drep­tandu-se din ce in ce mai mult catre produse ieftine, nu neaparat din zona fiscalizata a eco­nomiei. „Cel mai mare pericol vine din zona pietei «fara taxe»: vinul, tuica si orice alte bauturi fa­cute in casa plus diverse alte bau­turi contra­fa­cute. Aceste bauturi castiga o cota din ce in ce mai mare, iar producatorii de vin, in conditiile ac­tuale, vor putea face fata acestei con­cu­rente foarte greu”, considera Laura Musat, re­pre­zentanta producatorului de vin Murfatlar Ro­mania.
O alta tendinta de consum, de­ter­minata de scaderea veniturilor si incertitudinile pe care le rezer­va romanilor viitorul, a fost cres­terea vanzarilor de bauturi alcoolice din magazine in detrimentul celor din baruri, restaurante si cafenele.

Industria berii isi inchide fabricile
Piata berii a scazut anul trecut pa­na la nivelul inregistrat in 2006. Dupa o scadere de 13% in 2009, anul acesta ar putea aduce o noua sca­dere de 10%, urmand ca volumul to­tal de bere sa se ridice la circa 16 mi­­lioane de hectolitri. Printre cei mai afectati de scade­rea consumului, producato­rii de bere au fost ne­voiti sa ia ma­suri radicale. Dupa in­ves­ti­tii masive in cres­terea capaci­ta­tilor in perioada 2006-2008, primii trei jucatori de pe piata berii au anuntat inchide­rea de fabrici in a­cest an. In ianuarie, Hei­neken Ro­ma­nia a a­nun­tat inchi­de­rea unita­tii de la Ha­teg, Bergenbier a anun­tat in august ca va inchide de­finitiv fabrica de la Blaj, care nu mai producea din 2009, iar compania Ur­sus Brewe­ries a inchis in noiembrie fabrica de la Cluj. Masurile nu sunt decat o do­va­da ca producato­rii au re­nun­tat com­plet la planurile de afaceri facute in urma cu cativa ani, in conditiile in care piata roma­neas­ca, atunci cand va incepe sa creasca din nou, o va face mult mai lent.
Principalii producatori pe pia­ta berii, cu o valoare estimata la 1,2-1,3 miliarde de euro, sunt Ur­sus si Heineken, care au fiecare intre 25 si 30% din piata berii. Cele doua com­panii sunt urmate de Bergen­bier, cu aproximativ 15%, si United Romanian Brewe­ries Bereprod, cu aproape 10% din volumele de bere.

Pentru vin, un an de chin
Dupa scaderi de 10-12% in 2009, producatorii de vin se asteapta in acest an la o reducere a vanzarilor de 7-10%, fara a vedea semne de revenire nici anul viitor. Produca­torii s-au intrecut in promotii, repozitionari sau au mizat pe vi­nul vrac, in speranta atragerii celor cu venituri mai mici.
Cel mai mare producator ro­man de vinuri, pe o piata estimata in acest an la 350 de milioane de euro, este Murfatlar, locurile urmatoare fiind ocupate de alti trei producatori importanti - Cotnari, Jid­vei si Vincon Vrancea.

La spirtoase, scaderi si de 20%
O industrie mai putin afectata in 2009 a fost piata bauturilor alco­olice tari, care a inregistrat o sca­de­re a volumelor cu 10% fata de 2008, la 90 de milioane de litri. Anul acesta, scaderea a fost insa mai accentuata. Astfel, lichiorul a scazut cu 23%, brandy-ul cu 22% si ginul cu 21%, in retail, in prima parte a anului. Re­zultate mai bune au fost inregistra­te insa de vanzarile de vodca. Cei mai mari producatori romani de spir­toase, pe o piata estimata la a­proape 400 de milioane de euro, sunt Alexandrion Grup Romania (lider de piata pe brandy), Prodal ’94 (lider de piata pe vodca), Scan­dic Distilleries si Euroavipo.

Whisky-ul se vinde pe pierdere
Spre deosebire de vanzarile de produse autohtone, importurile de bauturi alcoolice, din care peste 60% reprezinta whisky si 20% vodca, au scazut mai mult in 2009 si mai pu­tin in acest an. Impor­turile au cumulat in 2009 circa 7,5 milioane de litri, scaderea fiind de 20-25% fata de 2008. Pentru acest an, estimarile ara­ta o scadere de cel putin 10%, iar in 2011 o ajustare negativa de 5-10% sau stag­na­re, in cazul cel mai optimist.
Bauturile de import au fost prin­tre primele la care romanii au renuntat, pretul mai ridicat fiind principalul motiv. „Pur si simplu consumatorii nu mai cumpara. Toti jucatorii vindem la raft mai ieftin ca in 2008, desi euro a crescut fata de acea perioada, iar majorarea de TVA din acest an am acoperit-o din marja de profit”, a afirmat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Principalii distribuitori de bau­turi alcoolice de import sunt Pernod Ricard Romania, BDG Im­port, Cristalex si Sollers Distri­bution, care au impreuna circa 85% din a­ceas­ta piata, estimata in 2010 la 100-110 milioane de euro.


separator

Acest site este cofinantat din
Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Investeste in oameni!
 
 
Copyright � Patronatul National al Viei si Vinului - 2012
NetDesigner.ro